18 września 2013

Moje szczęśliwe zdjęcie postanowiłam wysłać na jeszcze jeden konkurs - tym razem jest to konkurs organizowany przez Empik "uśmiech na 9 urodziny Empiku" :)

Zdjęcie zostało wyróżnione przez jury i wygrałam książkę "Nikon, radość fotografowania"

Całe szczęście nie jest to koniec konkursu i nadal walczę o nagrodę główną - Nikona D3100





Chciałam też podzielić się z Wami inspiracjami, które znalazłam w sieci. Coś w stylu pimp my camera w wersji zrób to sam ;)


1. Jak łatwo uzyskać efekt "light leaks" bez ingerencji photoshopa i nakładania na siebie warstw :)


Efekt light leaks jest ostatnio bardzo popularny ale niestety ciężko go uzyskać naturalnymi metodami, szczególnie jeśli nie bardzo umiemy pracować światłem. Z tego co zauważyłam efekt ten większość uzyskuje poprzez nakładanie na siebie warstw w photoshopie  lub innych programach graficznych, co nadaje zdjęciu bardzo baśniowy wygląd. Prezentuje się to mniej więcej tak:





Jak go uzyskać bez ingerencji programu graficznego w nasze zdjęcie?

To proste :)



A dla leniuszków wstawiam gotową (i moją ulubioną, jeśli już zdarzy mi się nałożyć coś na zdjęcie) "warstwę" dla light leaks - możecie pobierać klikając TU

(tylko w ramach przykładu) efekt przed nałożeniem warstwy: 

i po:

Folii jeszcze nie miałam okazji wypróbować ale planuje zrobić to w najbliższym czasie i na pewno podzielę się efektami ;)



2. Dwa domowe sposoby na to jak zmiękczyć światło lampy błyskowej


Co zrobić aby zdjęcie z lampą błyskową wyszło takie jak to po prawej a nie po lewej


Normalnie używamy do tego dyfuzora


Ale możemy go zrobić sami !!

Są dwa sprawdzone przeze mnie sposoby: 

- paczka po papierosach



lub

- opakowanie po filmie







działa! oto efekty :)

przed

po


3. Tania i szybka blenda


Koszt blendy to około 100 zł, ale zanim ją kupimy warto by było wydać mniej (około 14 zł) aby nauczyć się nią obsługiwać 

Jest to bardzo proste. Potrzebne nam będzie: 
- żaluzja samochodowa na tylną szybę (bez wizerunków disneya, to nam zupełnie nie potrzebne) Najzwyklejszą prostą można znaleźć za 5 zł (w makro) ale są też takie za 10 zł (OBI)
- srebrno-złoty foliowy koc ratunkowy (około 9 zł w każdej aptece)
- nożyczki
- taśma klejąca 



Wycinamy środek żaluzji, kładziemy na to koc, przyklejamy taśmą w okół szkieletu z żaluzji (trzyma się dobrze!) i mamy domowej roboty blendę na próbę :) 
Można bez problemu ją złożyć 







To tyle :) Mam nadzieję, że któreś z moich sposobów na cięcie kosztów w fotografii przydadzą się Wam :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz